Eerste jaar

Het eerste jaar is opgebouwd uit vier blokken van 10 weken. Per blok kun je 15 studiepunten behalen, dus 60 studiepunten over het hele eerste
jaar. Haal je in het eerste studiejaar alle 60 studiepunten, dan heb je je propedeuse behaald en mag je starten aan het tweede jaar: de hoofdfase. Als je elk jaar al je studiepunten behaalt, dan rond je de studie dus in vier jaar af.

Wat doe je in het eerste jaar?

In elk blok werk je aan uitdagende opdrachten, aangeleverd door professionals uit het werkveld. Hierbij staan niet alleen juridische fundamenten zoals strafrecht, bestuursrecht, privaatrecht en internationaal recht centraal, maar ook de ontwikkeling van cruciale competenties zoals een professionele houding, taalvaardigheid, communicatie, management en onderzoeksvaardigheden.

Vaak werk je samen met een projectgroep aan opdrachten, wat de mogelijkheid biedt om diverse perspectieven te verkennen. Door actief aan opdrachten te werken, zoek je zelf naar informatie en pas je deze direct toe.

Aan het einde van elk blok lever je jouw opdrachten digitaal in via een persoonlijk dossier, gevolgd door een eindgesprek met jouw docent. Gedurende het proces ontvang je regelmatig feedback, niet alleen van docenten maar ook van jouw medestudenten. Dit biedt jou voldoende kansen om je opdrachten te verbeteren en aan te passen.

Evaluatie en Toetsing

Naast praktijkopdrachten krijg je de kans om je kennis te laten zien in een kennistoets. Per blok staat één kennistoets (gesloten vragen) op het programma, waarbij de focus ligt op jouw juridische kennis en inzicht. Op basis van jouw opdrachten, feedbacksessies en de evaluaties van jouw opdracten bepaalt de docent of je jouw studiepunten hebt behaald. Dit geeft je inzicht in jouw voorgang en biedt de mogelijkheid om te leren en te groeien.