Welkom op de kennismakingspagina van HBO-Rechten

Leuk dat je verder wil kennismaken met de Juridische Hogeschool en de opleiding HBO-Rechten.

Het bezoeken van een open dag of proefstudeerles geeft ontzettend veel informatie over de opleiding en een goede indruk van de sfeer op de locatie. We ontvangen je dan ook graag op onze locaties. Je vindt de data op deze pagina. Wil je liever alvast online oriënteren? Schrijf je dan in voor een van de online open avonden via Teams, kijk naar de voorlichtingsfilm om een beter beeld te krijgen van onze opleiding, of verdiep jezelf nog verder door onze online sneakpreview te bekijken. Heb je hierna toch nog vragen? Geen probleem. Stuur al jouw vragen via WhatsApp of e-mail naar een van onze studenten of medewerkers.

Wij wensen jou veel succes met je studiekeuze.

(Online) open dagen

Om jezelf te oriënteren op een studie is het belangrijk om veel informatie te verzamelen over verschillende opleidingen. Daarom bieden we elk jaar verschillende mogelijkheden tot het volgen van een online presentatie. Ben je na het volgen van zo'n presentatie nog steeds geïnteresseerd? Kom dan ook sfeer proeven op de fysieke open dagen.

De eerstvolgende (online) open dagen vinden weer plaats in oktober/november van studiejaar 2023-2024.

Wil je je voor die tijd al oriënteren? Bekijk dan de onderstaande voorlichtingsvideo.

Voorlichtingsfilm

Heb jij interesse om bij de Juridische Hogeschool te studeren, maar zit je met nog veel vragen? Onze studenten vertellen jullie in deze video over de opleiding HBO-Rechten en welke beroepen je na vier jaar met je diploma kan uitvoeren.

.

Stel je vraag aan een studieadviseur

Onze studieadviseurs helpen je met vragen over o.a. studeren met een functiebeperking, wat te doen bij een studieachterstand, studievaardigheden, leerroute en minors.

Stel je vraag aan een medewerker

Wil jij graag praten met een medewerker van de opleiding? Ons team van het onderwijsbureau beantwoordt via WhatsApp al jouw praktische vragen over de opleiding. (+31625493728)

Proefstuderen

Om een goede indruk te krijgen van de inhoud van de opleiding, is het altijd een goed idee om ook een keer te proefstuderen. Om ook de sfeer van het gebouw te kunnen ervaren en kennis te kunnen maken met een docent en enkele studenten, kun je naar een proefstudeerochtend komen op onze locaties in Tilburg of 's-Hertogenbosch. Hou de website goed in de gaten voor de meest actuele data. Wil je nu alvast een indruk krijgen, dan kun je ook online proefstuderen. Kijk naar de filmpjes en maak de korte opdrachten om de opleiding toch een beetje te kunnen ervaren.

Proefstuderen op locatie

Proefstuderen kan op beide locaties. Klik op de knop voor een overzicht van de openstaande data.

Sneakpreview HBO-Rechten

Met deze sneakpreview van een doorsnee studieweek krijg je een goed beeld van studeren aan de Juridische Hogeschool. Bekijk de filmpjes en maak de opdrachten en ontdek of HBO-Rechten bij jou past!

Twijfel je nog? Lees alles over studiekiezen

Je wilt een hbo-opleiding gaan doen. Maar welke opleiding kies je? Een studie kiezen is soms best lastig. Gelukkig kunnen wij je helpen. Wij vinden het belangrijk dat jij een opleiding kiest die bij jou past. Op onze speciaal ingerichte pagina over studiekiezen, vind je handige tips en informatie om je hierbij te helpen. Voor als je twijfelt óf als je het nog helemaal niet weet. Ook vind je hier de contactgegevens van onze studieadviseurs. Zij kunnen al je vragen beantwoorden over studeren met een functiebeperking en de begeleiding die wij bieden.

Alles over studiekiezen

Heb je de knoop al doorgehakt? Meld je vóór 1 mei aan!

1. Wil je starten met HBO-Rechten dan moet je jezelf aanmelden via Studielink.
  2. Vervolgens doe je de Studiekeuzecheck, hiervoor ontvang je een uitnodiging.
  3. Regel je machtiging voor de betaling van het collegegeld

Meer informatie over aanmelden, inschrijven en financiële zaken.

Toelatingseisen

Je bent toelaatbaar wanneer je beschikt over een:

• havo-diploma: alle profielen
    • vwo-diploma: alle profielen
    • mbo-diploma: niveau 4

Heb je vragen hierover, dan kun je contact opnemen met ons onderwijsbureau.

N.B. Je diploma van je vooropleiding dient gedateerd te zijn vóór 1 september